HARDLINE – Life (2019)

Foros Distrito Rock HARDLINE – Life (2019)

Este debate contiene 8 respuestas, tiene 5 mensajes y lo actualizó Imagen de perfil de Joserra Joserra hace 7 años, 4 meses.

• Autor
    Imagen de perfil de El Malo
    El Malo
    Moderador

Hardline is back with a new studio album, “Life”! In the past two years, Hardline has performed a number of shows across Europe, including festivals and more intimate gigs, and that live “energy” can certainly be felt on their new studio album. The band went back to 1992’s “Double Eclipse” album for influence for the songs on this record, but additionally they also looked a little closer in the rearview at the tremendous predecessor to this album, “Human Nature”. The resulting album, LIFE, perfectly blends the influences of those two albums and sees Hardline heavier, stronger, bigger, and better than ever. The band entered the studio feeling loose and relaxed from all their gigging. The two newest members, Marco Di Salvia on drums and Mario Percudani on guitar, had gelled seamlessly with the rest of the band from all those shows and combined with Anna Portalupi’s pulsating rhythms and Alessandro Del Vecchio’s songwriting and production abilities, LIFE was almost effortless for the band to create. And of course, Johnny Gioeli sings like only he can over top of these incredible musicians.

LIFE will be released April 26, 2019.

Tracklist:
    1. Place To Call Home
    2. Take A Chance
    3. Helio’s Sun
    4. Page Of Your Life
    5. Out Of Time
    6. Hold On To Right
    7. Handful Of Sand
    8. This Love
    9. Story Of My Life
    10. Who Wants To Live Forever
    11. Chameleon
    12. My Friend

Lineup:
    Johnny Gioeli – vocals
    Alessandro Del Vecchio – keyboards
    Mario Percudani – guitar
    Marco Di Salvia – drums
    Anna Portalupi – bass

Imagen de perfil de Joserra
    Joserra
    Moderador

En esa canción parece que han hecho un buen trabajo de reproducción (reconocido por ellos mismos, como se puede leer). Pues bueno…

Imagen de perfil de starbreaker
    starbreaker
    Participante

Volvemos a lo de siempre….¡del Vecchio en todas partes!

Sí que es cierto que el tema, guste o no, suena a Hardline, pero aún así me parece descafeinado.

La única pequeña esperanza que me queda es que las buenas guitarras de Percudani aporten algo de frescura, pero aún así lo veo complicado.

De todos modos, ver a Gioeli en vivo es todo un espectáculo, y espero que a finales de este año lo volvamos a tener por aquí.

yo canto por romper la norma
    del culto al amor ruidoso
    me pregunto si habrá en el cielo
    algo más que este humo gris

Imagen de perfil de Sunless
    Sunless
    Participante

Yo es que lo de Del Vecchio por todos los lados y que esta banda se siga llamando Hardline…

Imagen de perfil de Carlos
    Carlos
    Participante

Ya cuando empiezan hablando de que suena como una mezcla del último con un disco de hace mas de 25 años me pone en guardia de madrecita lo que me puedo encontrar y eso que los ultimos discos no me disgustan para nada.

El Malo
    Moderador

El Malo
    Moderador

El Malo
    Moderador

Imagen de perfil de Joserra
    Joserra
    Moderador

Debes estar registrado para responder a este debate.

Lost Password

Register

Si continúas utilizando este sitio, aceptas el uso de las cookies. Más información

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close